Korsstygn

En smygtitt på en liten bit av min färdigbroderade tavla.
 
 
Att sy korsstygn är en sådan sak som jag tycker om att göra, men aldrig tar mig tid till. Lite konstigt kanske, för det måste ju vara det ultimata sättet att höstmysa på. Krypa ner i soffan och sy i lugn och ro medan regnet vräker ner utanför fönsterrutan... Underbart, minst sagt! Att brodera är dessutom en sådan sysselsättning som går att göra tidigt under hösten, även om resultatet kommer att se juligt ut. För att bli klar i tid måste man ju börja i tid!
 
I augusti fick jag ett broderiset av svärföräldrarna. Efter semestern satte jag igång med broderandet, fast besluten att jag skulle vara klar med tavlan i lagom tid till första advent. Sedan några veckor tillbaka har jag lyckats med uppdraget och alltså sytt färdigt alla korsstygnen. Nöjd är jag såklart! Nu återstår bara att rama in tavlan och hitta en plats att hänga upp den på!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback